Сторінки

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами


Створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей-інвалідів На час атестаційної експертизи ДНЗ №32 відвідують чотири дитини-інваліда. Дві дитини відвідує спеціальну групу для дітей з порушенням мовлення, дві дитини - масові групи. В закладі забезпечуються належні умови для перебування цих дітей. Складено спільний план роботи вихователів та спеціалістів з даною категорією дітей. На кожну дитину складено індивідуальну програму супроводу. В закладі функціонує група для дітей з порушенням мовлення. У 2017 - 2018 н.р. групу відвідує 14 дітей, із них 3 дітям рекомендовано навчання за програмою для дітей з порушенням психологічного розвитку. З 14 дітей, які відвідують групу, супутній діагноз мають 10 дітей. На кожну дитину спеціальної групи є витяги з протоколу обстеження психолого-медико-педагогічної консультації, складено індивідуальні маршрути розвитку вихованців. Здійснення корекційної роботи забезпечує досвідчений вчитель –логопед, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії Долгополова Г.М. Спеціаліст має окремий кабінет, для проведення індивідуальної роботи, підгрупових занять, який забезпечено спеціальною літературою, інструментарієм для усунення дефектів звуковимови, відповідними дидактичними матеріалами. В кабінеті створено належне розвивальне освітнє середовище, в якому чільне місце посідають центри: мовленнєвого, інтелектуального розвитку, розвитку дрібної моторики та дихання. Заняття проводяться відповідно до програм для роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, зокрема: програмно-методичного комплексу «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення п’ятого року життя» (авт. Рібцун Ю.В. Трофименко Л.І.,), «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей 6-го року життя із загальним недорозвитком мовлення III р.» (авт. Рібцун Ю.В.), «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей 5-го року життя із загальним недорозвитком мовлення III р.» (авт. Рібцун Ю.В.), «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ» (авт. Трофименко Л.І.). Документація ведеться відповідно до Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, та знаходиться в належному стані. Спеціаліст має списки дітей із зазначеним діагнозом, мовні карти, книгу обліку дітей, книгу аналізу результативності індивідуальної корекційно- відновлювальної роботи з дітьми, витяги з протоколів ОПМПК. Вчителем - логопедом розроблені індивідуальні освітні програми на усіх вихованців спеціальної логопедичної групи. Ефективність роботи підтверджується результатами: в 2013-2014 н.р. – 5 випускників групи навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах, 1 дитина з легкою розумовою відсталістю – в спеціальній школі; 2014-2015 н.р. – випущено 5 дітей, всі навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах; 2015-2016 н.р. – 6 випускників, всі на даний час навчаються в ЗНЗ міста. Ефективність роботи вчителя-логопеда обумовлюється тісною співпрацею з вихователями, медиками та батьками. В закладі щоквартально проходять засідання психолого-медико–педагогічного консиліуму, метою якого є виявлення та здійснення супроводу дітей з особливими освітніми потребами. В результаті роботи консиліуму розробляються індивідуальні програми розвитку, надаються конкретні рекомендації педагогам та батькам. За потребою діти направляються до міської психолого-медико-педагогічної консультації. Як наслідок, діти отримують кваліфіковану допомогу фахівців, згідно висновків психолого-медико- педагогічної консультації мають можливість отримувати відповідну освіту в спеціалізованих групах ДНЗ міста.

Немає коментарів:

Дописати коментар