Сторінки

Річний звіт про діяльність закладу


Аналіз діяльності ДНЗ № 32 впродовж 2016 -2017 н.р. Комунальний дошкільний навчальний заклад ( ясла – садок) комбінованого типу № 32 « Чебурашка» відділу освіти виконкому Жовтоводської міської ради ( далі ДНЗ № 32) знаходиться за адресою м. Жовті Води, провулок Дворцовий, 10 –А. Розпочав роботу з 11 лютого 1981 року, розрахований на 220 місць. В 2016-2017 н. р. ДНЗ № 32 у своїй діяльності керувався: Конституцією України, Законами України: « Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства, Сімейним Кодексом, Концепцією Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу», листом МОН України від 02.06.2016 р. « Щодо сприяння розвитку мережі дошкільних навчальних закладів ( груп) різних типів та форм власності, листом МОН України від 16.06.2016 р. № 1 /9-315 « Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016 -2017 н.р.», листом МОН України від 25.07.2016 р. № 1 /9-396 « Про організацію національно – патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. № 234 « Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», інструктивно-методичними листами: «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів» (від 24.01.2007 № 1/9-36), «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (від 07.05.2007 № 1/9-263), «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» (від 04.10.2007 № 1/9-583), «Про проведення державної атестації дошкільних навчальних закладів» (від 27.11.2007 №1/9-711), «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12. 2008 № 1/9-811); Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, програмами розвитку дітей старшого дошкільного віку « Впевнений старт», «Українське дошкілля», програмою розвитку дітей раннього віку « Оберіг», Статутом ДНЗ № 32 та річним планом роботи ДНЗ № 32. Упродовж року проводилася системна цілеспрямована робота щодо покращення якості харчування дітей, літнього оздоровлення, вдосконалення якості навчально - виховної роботи з дітьми, дотримання фінансової дисципліни та збагачення матеріально – технічної бази ДНЗ, регулювання кадрової політики. Всі аспекти діяльності ДНЗ № 32 в 2016 -2017 навчальному році були зорієнтовані на модернізацію змісту дошкільної освіти в контексті Концепції розвитку дошкільної освіти на 2010-2016 роки, Базового компонента дошкільної освіти( нова редакція) (2012р.), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, чинних комплексних освітніх програм, міської Програми розвитку комунальних закладів освіти м. Жовті Води на 2013-2017 роки, розпоряджень різних рівнів на пошук нестандартних і більш ефективних шляхів вирішення нагальних проблем у зазначеній сфері. Впродовж навчального року ДНЗ № 32 працював над обласним науково – методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» ( ІІ етап). Освітній процес у ДНЗ № 32 здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, а саме: - національно- патріотичне виховання, - економічне виховання, - формування навичок спілкування і ефективної взаємодії, - музичне виховання, - формування основ безпеки життєдіяльності дитини. Вони сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за освітніми лініями розвитку . Через різні форми роботи реалізовувались поставлені завдання: 1. Реалізація конституційних прав і державних гарантій дитини дошкільного віку на здобуття безоплатної обов’язкової дошкільної освіти через різні організаційні форми та популяризації значущості дошкільної освіти для розвитку дитини. Утримання показника охоплення дітей дошкільними навчальними закладами на рівні 96%, дітей 5-річного віку – 100% 2. Забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного навчання дітям старшого дошкільного віку шляхом 100% охоплення даної вікової категорії дошкільною освітою. 3. Створення сприятливих умов для збереження та зміцнення фізичного , психічного і духовного здоров’я дітей. Формування єдиного освітнього здоров’язберігаючого простору. Актуалізація питань безпеки життєдіяльності. 4. Забезпечення емоційного благополуччя та особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних психологічних особливостей шляхом впровадження компетентнісно - орієнованих педагогічних технологій та сучасних підходів до контролю та оцінки її досягнень. 5. Впровадження в навчально-виховний процес інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ.) 6. Удосконалення системи управлінської діяльності: новий рівень аналізу, оцінки, контролю за якістю НВП. 7. Удосконалення системи консультативних послуг для батьків, забезпечення високого рівня активності батьківської громади в освітній політиці ДНЗ на засадах рівності і партнерства. 8. Зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази ДНЗ зокрема: облаштування групових приміщень сучасними дитячими меблями; забезпечення комп’ютерною технікою, навчально-методичними, навчальними посібниками, комплектами навчальної літератури відповідно до чинних освітніх програм тощо. 9. Реалізація завдань наступності та узгодженості в роботі дошкільного закладу та початкової школи щодо духовного, патріотичного, трудового виховання дітей. Усунення надмірної інтенсифікації інтелектуального розвитку дитини. Дошкільний заклад несе відповідальність перед батьками, суспільством та державою за: - реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України „ Про дошкільну освіту ”; - забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу; - дотримання фінансової дисципліни, збереження та зміцнення матеріально – технічної бази. Взаємовідносини дошкільного закладу з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, укладеними між ними через бухгалтерію відділу освіти. Безпосереднє керівництво дошкільним закладом згідно Статуту ДНЗ № 32 здійснює завідувач, тобто я, Супруненко Ольга Володимирівна. В 2016-2017 навчальному році мережа груп становила – 10. Проектна потужність ДНЗ - 220 дітей. Планова наповнюваність - 192 дитини. Приміщення вільних груп використовувались за цільовим призначенням . Групи комплектувалися залежно від умов роботи закладу та за віковими ознаками. Згідно з чинними нормативно-правовими документами, здійснюється електронна реєстрація дітей дошкільного віку до ДНЗ. Протягом 2016 - 2017 н.р. року до ДНЗ № 32 було прийнято 61 дитина. Станом на 01.09.2016 року до електронного реєстру внесено 41 дитина раннього віку, 29 дітей дошкільного віку, станом на 22.05.2017 р. – 53 дитини: 39 дітей раннього віку, 10 – молодшого дошкільного віку, 4 дитини - середнього дошкільного віку. Зараховування дітей до дошкільного закладу здійснювалося через електронну чергу на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини. Мережа груп за структурою та кількістю дітей поділялася наступним чином: - 2 групи раннього віку ( станом на 01.09.2016 р.) по 19, 18 дітей; - 8 груп дошкільного віку, до складу яких входили 1 логопедична група - 15 дітей, 1-ий клас 4 - річної початкової школи - 25 дітей, 2 молодші групи - по 20 і 17 дітей, 2 середні - по 22, 20 дітей, 2старші групи - 19, 21дитина. Списковий склад дітей станом на 01.09.2016 р. - 196 дітей , на 22.05. 2017 року – 213 дітей. В 2017 році до школи буде випущено 41 дитина. Режим роботи ДНЗ № 32: п’ятиденний з 7.30. до 18.00 , робота чергової групи 7.00- 7.30, 18.00 - 18.30. ДНЗ № 32 укомплектований кадрами педагогічними : 28 осіб ( із них 3 педагога - відпустка по догляду за дитиною по досягненню нею 3-річного віку) , технічними : 25осіб. До педагогічного складу входять 27 спеціалістів : 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 1 практичний психолог, 2 музичних керівника , 1 вчитель – логопед, 21 вихователь ( із них 3 педагога - відпустка по догляду за дитиною по досягненню нею 3- річного віку). З вищою освітою – 8 педагогів,базова вища освіта – 1 педагог, неповна вища освіта – 18 педагогів ( із них 3 педагога - відпустка по догляду за дитиною по досягненню нею 3- річного віку). За результатами моніторингового відстеження маємо наступні результати : 1 педагог має - кваліфікаційну категорію « спеціаліст вищої категорії», 4 педагоги – спеціаліст «І категорії», 3 педагогів – спеціаліст «ІІ категорії», 18 педагогів мають кваліфікаційний рівень « спеціаліст» із них : 2 педагога - відпустка по догляду за дитиною по досягненню нею 3- річного віку; 4 педагоги мають педагогічне звання «вихователь – методист», 1педагог – «старший вихователь». Вікові показники педагогічного складу: - 20-30 р. – 8 педагогів – 32% - 30-40 р. – 7 педагогів – 28% - 40-50 р. – 5 педагогів – 20 % - 50 та більше років – 6 педагогів – 24% За стажем роботи: - до 3 років – 3 особи ( 12 %) - від 3 до 10 років – 7 осіб( 28%) - від 10 до 20 років - 7 осіб (28%) - від 20 і більше – 8 осіб (32 %). Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня ( оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей. Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується і погоджується відділом освіти. Упродовж навчального року в закладі працювала школа молодого вихователя для педагогів міста ( керівник завідувач О.В.Супруненко). В контексті завдань ІІ етапу роботи над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» проведені педагогічні ради: • Визначення стратегічних напрямків педагогічного процесу на 2016-2017 н.р. • Освіта сталого розвитку – один із пріоритетів держави і важливе педагогічне завдання сучасності. Реалізація ідей сталого розвитку в практиці дошкільного закладу. • Формування соціальної компетентності дітей середнього та старшого дошкільного віку. • Підведення підсумків роботи колективу ДНЗ за 2016-2017 н. р. що дало можливість підняти рівень професійної майстерності педагогів та на більш високому рівні здійснювати навчально-виховний процес з дітьми. З метою впровадження індивідуального та диференційованого підходу до розвитку та виховання дітей в закладі працює психолого- медико - педагогічний консиліум, результатом роботи якого є створення індивідуальних освітніх маршрутів для розвитку дитини. В ДНЗ виданий наказ і проведена робота по виявленню та закріпленню дітей по даному мікрорайону. Педагогічним колективом ДНЗ було складено банк даних дітей, які не відвідують дошкільний заклад та проведено моніторинг результативності охоплення дошкільної освітою дітей цієї категорії . Всі діти мікрорайону, яким виповнилося 5 років відвідують заклад. У ДНЗ № 32 створені сприятливі умови для оздоровлення та загартування дитячого організму. Комплексно використовуються в роботі з дітьми всі засоби фізичного виховання вихователями всіх вікових груп. Медико - педагогічний контроль за фізичним здоров’ям дітей здійснювався в системі на належному рівні вихователем-методистом Колєсніковою Т.В. та м/с ст. Кузьменко Н.І. Результати медичного обстеження фізичного стану дітей здійснювався станом на 24.12.2016року. Всього обстежено дітей : 196. Виявлено: 120 дітей (59%) – гармонійний розвиток 3 дітей (1 %) - надлишок маси 25 дітей дитини ( 12%) - дефіцит маси 34 дитини (18%) - низькорослих 21 дитина (10%) - мають високий зріст За групами здоров’я: 162 дитини (80%) - 1 ( основна ) група 37 дітей (18%) – 2 (підготовча ) група 2 дитини (2%) - 3 (спеціальна) група. На диспансерному обліку знаходиться - 23 дитини (11%). Протягом навчального року поглибленому медичному огляду підлягало 196 дітей, із них виявлено : 4 дитини - з порушенням зору, 17 дітей мають дефекти мовлення, 2 дитини – сколіоз, 3 дитина – порушення осанки. Здоров’я кожної дитини потребує відновлення. Діти всіх вікових груп перебували у комфортних умовах соціально- педагогічного оточення ( охоронне, проблемно-насичене, моделююче зовнішній соціум). Вихованці старших груп готуються прийняти участь у «Веселих стартах» з елементами футболу. До школи підуть 41 дитина. Впродовж року 3 майбутніх першокласників виїхали за межі міста, 1 переведений до ДНЗ № 30. Аналіз рівня розумового розвитку дітей старшого дошкільного віку, що йдуть до школи - високий рівень – 17 дітей (41%), - середній рівень – 22 дітей (54%) - низький рівень – 2 (5%) Результати діагностики стартової готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання Мотиваційна готовність: - високий рівень – 31 дитина (76%), - середній рівень – 9 дітей (22%) - низький рівень – 1 (2%) Сформованність передумов навчальної діяльності - високий рівень – 27 дітей (66%), - середній рівень – 12 дітей (29%) - низький рівень – 2 (5%) Питанню якісного харчування дітей в ДНЗ № 32 приділяється особлива увага. Постійний контроль за правильною організацією харчування здійснюється завідувачем ДНЗ, медичною сестрою старшою ДНЗ, дієтичною сестрою відділу освіти, головою батьківського комітету, батьками вікових груп. Представникам батьківських комітетів вікових груп була презентована система організації процесу харчування дітей від ведення медичної документації,отримання продуктів харчування з ДОС, їх зберігання до виходу готових страв дітям. Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю ділового щоденника керівника. Періодичний контроль здійснюється працівниками відділу освіти, виконкому. В ДНЗ № 32 створена система контролю за якістю продуктів харчування, що надходять із дрібнооптового складу. Прийом продуктів та аналіз стану продукції проводиться в присутності медичної сестри старшої Н.І.Кузьменко. Усі продукти харчування, що надходять до ДНЗ № 32 відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи. Бюджетний запит відділу освіти на 2017 рік склав 119 млн. 995тис. 393 грн. Відділу освіти затверджено бюджет в розмірі 103млн.806 тис. 469грн., що становить 86% від потреби. З чого він складається у відсотковому відношенні:  73% - заробітна плата,  20% оплата енергоносіїв,  5% - оплата захищених статей: харчування дітей, медикаменти,  2% - оплата незахищених статей ( на утримання 30 закладів освіти). Адміністративно-господарська діяльність була направлена на покращення матеріально-технічного стану ДНЗ № 32. Незважаючи на складні економічні умови, повна відсутність внесків на поточні ремонти, капітальних внесків у розвиток матеріально – технічної бази дошкільного закладу з боку бюджету, приміщення і територія ДНЗ оснащені необхідним інвентарем, перебувають у гарному стані, постійно поповнюються; оновлюється і ремонтується обладнання. За рахунок позабюджетних коштів протягом 2016-2017 навчального року зроблено: частковий ремонт м’якої крівлі (260кв.м) із 1100 кв. м всієї крівлі Здійснений: - частковий косметичний ремонт харчоблоку, складських приміщень; - поточні часткові ремонтно - відновлювальні роботи у всіх групах; - ремонтні роботи по коридору ДНЗ з метою осучаснення дизайну. Виготовлені високоякісні прикраси для музично – гімнастичної зали для оформлення святкових ранків на всі пори роки, пошито костюми для учасників національно – патріотичного фестивалю « Україна – єдина країна»; Придбані матеріали для здійснення столярних, сантехнічних, електричних робіт. Придбано: тюлі – маршеві сходи, старша група № 2; придбано господарчі товари: відра, миски, тарілки глибокі, мілкі, каструлі, чашечки для полоскання ротової порожнини та ін. по вікових групах закупляються миючі, дезінфікуючі, пральні засоби; модулі – осередки для навчальної діяльності - молодша група № 2, логопедична група, стільчики в кількості 20 шт.- середня група № 2 ; пісок в пісочниці; бактерицидна лампа для запобігання та профілактики інфекційних захворювань на групі раннього віку № 2; придбано медикаменти для першої долікарської допомоги, здійснена проплата за послуги зв’язку; придбано канцтовари та методична література; Здійснюється підписний фонд періодичних видань та методичної літератури на суму біля 7000 грн. З них : за кошти педагогічного колективу - 6000 грн.,за кошти батьків випускників логопедичної групи - 400 грн., батьків випускників старшої групи № 1 - 600 грн. Всі матеріали, іграшки, меблі поставлені на облік ДНЗ № 32 через централізовану бухгалтерію відділу освіти. Для якісного проведення оздоровчої літньої кампанії придбані парасольки для утворення тіні, пісочні набори, бризкалки, басейни, дидактичні ігри, виготовлені атрибути для рухливих та сюжетно – рольових ігор. Упорядковано безліч папок – пересувок для просвітницької роботи серед батьківської громади. По всіх вікових групах придбано іграшки для здійснення ігрової , трудової , пошуково – дослідницької діяльності. Силами педагогів та батьків було осучаснено ігрові майданчики, зроблено ремонтно-відновлювальні роботи на території, пофарбовані малі форми, столи, лавки, пісочниці на ігрових майданчиках. На все це витрачено людські ресурси та кошти. Проблемними питаннями залишаються ремонт підлоги павільйону групи раннього віку № 2, ремонт шиферних дахів павільйонів всіх вікових груп, лінолеумне покриття музичного залу. За рахунок бюджетних коштів в сумі 13000грн. здійснена повірка лічильників та коректорів газу. Щоб якісно підготувати ДНЗ № 32 до початку нового навчального року необхідно придбати 2 пожежних рукава, застрахувати заклад, промивку та оприсовку системи опалення, відремонтувати м’яку крівлю приміщення ДНЗ № 32 та топкових, провести дезінфекцію та дератизацію закладу;. В плані заходів відділу освіти з питань підготовки закладів до нового навчального року капітальний ремонт м’якої крівлі ДНЗ № 32 стоїть на червень 2017 року. Пріоритетними напрямками у сфері матеріально-технічного і навчально-матеріального забезпечення освітньої діяльності залишаються обладнання і оснащення: педагогічного процесу : технікою для впровадження ІКТ на вікових групах (за вимогою часу); усіх видів діяльності дітей та їхнього побуту; фізкультурно-оздоровчої та медичної бази; оснащення медичного кабінету фізіотерапевтичним обладнанням, бактерицидною лампою; поновлення розвивального середовища у групах; бази психолого-педагогічного супроводу навчально – виховного процесу; умов праці робітників дошкільного навчального закладу. Колектив бере участь у розробці та обговорені комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно – оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання. У квітні 2017 року проведено атестацію робочих місць за умовами праці у ДНЗ № 32.В результаті затверджено перелік робочих місць, професій та посад працівників ДНЗ, робота на яких дає право на пільги та компенсації за несприятливі умови праці (щорічні додаткові відпустки, доплати), передбачені законодавством: кухар, підсобний робітник, машиніст з прання та ремонту спецодягу (білизни); затверджено розмір доплати за несприятливі та шкідливі умови праці кухарям, підсобному робітнику, машиністам з прання та ремонту спецодягу (білизни) ДНЗ в розмірі 4% від посадового окладу з 03.07.2017 року; кухарям ДНЗ до основної щорічної відпустки надавати 4 дні додаткової оплачуваної відпустки за несприятливі умови праці. Адміністрація організовувала сприятливі умови для навчально – виховної діяльності дітей та праці членів трудового колективу. При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму. Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Відповідно до ГОСТ 12.04.79 р. не допускається до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Забезпечене соціальне страхування всіх працівників від нещасних випадків, професійних захворювань. В закладі проводиться роз’яснювальна робота по страхуванню кожної дитини. Здійснюються виплати з фонду соціального страхування за період тимчасової непрацездатності працівників. Але не забезпечена видача робітникам спецодягу та інших засобів через відсутність бюджетного фінансування. Організовано проводяться при прийомі на роботу та періодичні ( двічі на рік) медичні огляди працівників. Профспілковий комітет ДНЗ № 32 бере участь у розробці комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів з охорони праці, в роботі комісії з атестації посадових осіб на знання ними нормативних актів з охорони праці. Він також здійснює суспільний контроль за охороною праці в особі своїх вибраних органів і представників. Робота педагогічного колективу та всіх робітників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму будується відповідно чинного законодавства, яка спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого ДНЗ з профілактики дитячого травматизму має такі завдання: • поліпшення якості навчально – виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя; • удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя; • пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків. У дошкільному закладі здійснюється соціальний захист працівників. Між відділом освіти виконкому Жовтоводської міської ради та Жовтоводською міською організацією Профспілки працівників освіти і науки України на 2015 -2018 роки укладений колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу та зареєстрований в Управлінні праці та соціального захисту населення Жовтоводської міської ради. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються. Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ДНЗ. У квітні 2017 року був проведений «День цивільного захисту», за який відповідала начальник штабу цивільного захисту ДНЗ № 32, вихователь – методист Колєснікова Т.В. Участь у «Дні цивільного захисту» брали не тільки діти, педагоги, але й усі працівники ДНЗ. Кожна особа ДНЗ мала ватно – марлеву пов’язку. На вікових групах пов’язки для дітей шили самі батьки. На деяких вікових групах виявлено не дотримання розмірів пов’язок. Цей недолік необхідно усунути найближчим часом, щоб забезпечити збереження життя та здоров’я дітей в разі надзвичайної ситуації. Проведений захід був висвітлений на сайті ДНЗ № 32. Охорона життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей – важливе завдання дошкільного закладу. Серед багатьох чинників, що забезпечує необхідний рівень фізичного та психічного розвитку дитини, одним з головних на нашу думку, є раціональний режим. Основним принципом правильної організації режиму дня є його відповідність віковим психофізичним особливостям дошкільника. Вона обумовлюється задоволенням потреб організму у сні, відпочинку, їжі, діяльності, рухах, тому режим дня для дітей різного віку у нашому ДНЗ підібраний згідно до віку дитини. У дні карантинів та в періоди підвищеної захворюваності в режимі дня збільшується загальна тривалість перебування дітей на свіжому повітрі, виділяється час для проведення спеціальних профілактичних процедур, змінюється змістова сторона занять з підвищеним фізичним та інтелектуальним навантаженням. Плануючи роботу своєї вікової групи, вихователь враховує вимоги навчальних програм, план і режим роботи дошкільного закладу, графіки музичних та фізкультурних занять, роботу з логопедом. Розклад організації життєдіяльності дітей нашого ДНЗ, режим дня розробляється й затверджується адміністрацією та погоджується головою ПК закладу. У ньому визначається: тривалість сну для кожної вікової групи; загальна тривалість прогулянки протягом дня; норми інтелектуальних та фізичних навантажень. Таким чином, організація гнучкого режиму дня в нашому дошкільному закладі передбачає заздалегідь продуману та сплановану систему, що враховує основні фізіологічні принципи працездатності організму, вікові особливості дошкільників, потреби батьків та можливі непередбачені ситуації, які виникають у повсякденній роботі дитячого садка. Учасниками навчально – виховного процесу ДНЗ є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал та технічні працівники, батьки ( особи, які їх заміняють), представники підприємств, установ та інші особи, які беруть участь у навчально – виховній роботі. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому ДНЗ залишаються інтегровані заняття з різних видів діяльності в ігровій формі. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.  Тривалість занять для дітей раннього віку – 10- 15 хвилин;  Молодшого дошкільного віку – 15 – 20 хвилин;  Старшого дошкільного віку – 25 – 30 хвилин. Під час складання розкладу занять ми додержувалися вимог листа МОН України « Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015 / 2016 навчальному році» ( Інструктивно - методичні рекомендації додаток 1 до листа МОН України від 20.05.2015р. № 1/9-249), Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015р. №446) та програм розвитку дитини дошкільного віку, враховуючи домінуюче навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, ми планували заняття переважно у першій половині дня. У дошкільному навчальному закладі вся документація ведеться відповідно до «Інструкції про ділову документацію дошкільних закладах». Документи зберігаються у певному місці, ведуться чітко, охайно, державною мовою з дотриманням єдиних вимог до форм і стилю їх оформлення. Книги, які ведуться в закладі прошнуровані, підписані, скріплені печаткою і зберігаються у сейфі. У дошкільному закладі діловодство веде відповідальна особа. Також є секретарі педагогічної ради, атестаційної комісії, загальних зборів та виробничих нарад трудового колективу. ДНЗ забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. З метою пошуку нових технологій, форм і методів НВП продовжують роботу творчі фокус – групи, керівниками яких є досвідчені вихователі, які працюють з новітньою сучасною літературою, педагогічними виданнями. Напрацьований багатий практичний методичний матеріал, з яким маємо змогу ділитися з працівниками дошкільної освіти міста. Протягом поточного року в навчальному закладі проводяться відкритті заходи для педагогів міста з метою пропаганди та розповсюдження досвіду роботи; для батьків на конференції проходять презентації дітей старшого дошкільного віку як засіб формування ціннісного ставлення до самої себе та світу. Ці заходи отримали схвальну оцінку з боку відділу освіти та колег інших закладів. Річний план навчально – виховної роботи виконаний повністю, складений екран участі педагогів в методичній роботі. Аналізуючи стан розвитку дошкільного закладу, створення сприятливих умов для дітей, оцінюючи результати досягнень, можна зробити такий висновок: у нашому ДНЗ створено цілісний освітній простір, в якому дітям надають якісні освітні послуги, піклуються про здоров’я кожної дитини, залучають позабюджетні асигнування для розвитку дошкільного закладу. За традицією в квітні 2017 року був проведений фестиваль педагогічної майстерності педагогів ДНЗ № 32 з використання м ІКТ. Опалювальна система ДНЗ автономна, перебуває у належному стані. Встановлено лічильники газу, води, електроенергії; система доочистки питної води. Ведеться щоденно журнал обліку газу, води, електроенергії. Харчоблок, пральня забезпечені всім необхідним обладнанням, яке перебуває у задовільному стані. Утримання ДНЗ № 32 здійснюється у відповідності до санітарно – гігієнічних норм Санітарного регламенту. Харчування дітей здійснюється згідно централізованого меню, затвердженого начальником відділу освіти, в.о. начальника Управління Держпродспоживслужби в м. Жовтих Водах . Хочеться звернути увагу на те, що вихователі працюють у тісному контакті з медичною сестрою старшою по оздоровчо – профілактичній роботі, проведено ряд переглядів різних форм роботи з фізвиховання, а саме: ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, коригуюча гімнастика, організація фізичних занять в залі та на свіжому повітрі. Для дітей закладу проводяться урочисті заходи до 8 Березня, Нового року, до 1 червня, Дня незалежності України, випускні ранки, розваги та свята відповідно річного планування, запрошується колектив і на участь у міських заходах. Підтвердженням цього є участь танцювального колективу педагогів закладу «Грація», який посів почесне ІІІ місце у конкурсі художньої самодіяльності освітян м. Жовті Води. Працівники ДНЗ нагороджуються грамотами відділу освіти за особливі успіхи в навчально – виховній роботі та підготовці до навчального року. Всі працівники закладу в червні – серпні 2016 року брали активну участь у підготовці закладу до нового навчального року. Слід відзначити, що весь колектив працював та працює під час ремонтних робіт, залучаючи до роботи батьків і спонсорську допомогу. У ДНЗ в кожній групі створений батьківський комітет, а голови БК груп утворюють БК закладу, які є активними учасниками навчально – виховного процесу. Всі заходи проходять за участю батьків, як культурно – масові, так і навчально – виховні. Батьки беруть активну участь у днях відкритих дверей, у різноманітних заходах: екскурсіях, святах, розвагах, відкритих заняттях, семінарах, консультаціях, зборах та бесідах. В річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у роботі з батьками по формуванню особистості дитини. Наш колектив намагається якісно підготувати дітей до навчання в школі. В річному плані є розділ по наступності роботи ДНЗ і загальноосвітньої школи № 8 . Ми запрошуємо вчителів до ДНЗ, відвідуємо наших дітей в школі. Складено спільний план щодо забезпечення наступності у роботі ДНЗ №32 та ЗНЗ № 8. Для порівняння якості дошкільної освіти наведемо дані про розумовий розвиток випускників ДНЗ № 32 в травні 2016 року та про їх успішність у січні 2017 року після І семестру навчання в 1 класі: Оптимальний рівень Середній рівень Низький рівень Випускники ДНЗ травень 2016 р. Учні 1 класу січень 2017 р. Випускники ДНЗ травень 2016 р. Учні 1 класу січень 2017 р. Випускники ДНЗ травень 2016 р. Учні 1 класу січень 2017року 21 31 24 12 0 0 До адміністрації ДНЗ батьки звертаються з деякими пропозиціями та зауваженнями. Були поодинокі і колективні звернення батьків. Виникають усні запити батьків про початок опалювального сезону. В 2016 році опалювальний сезон розпочався 18.10.2016року і закінчився 31.03.2017 року. Були поодинокі усні запитання про батьківську плату за харчування, заклад веде велику роз’яснювальну роботу серед батьків з даного питання. В закладі проводиться велика роз’яснювальна робота з педагогами щодо унеможливлення появи скарг батьків. Робота закладу по підготовці до осінньо – зимового та оздоровчого періоду розглядається на засіданнях батьківських комітетів ДНЗ та вікових груп. Адміністрація та профспілковий комітет ДНЗ № 32 разом виступають за належний контроль у навчально – виховній, оздоровчій та культурно – масовій роботі. Мікроклімат в колективі можна визнати як добрий. Всі працівники почуваються комфортно. Створені всі умови для здійснення навчально – виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Творча атмосфера у колективі відповідна. В листопаді 2016 року ДНЗ № 32 підлягав атестаційній експертизі, висновком якої є наступне: визнана відповідність освітніх послуг у сфері дошкільної освіти, що надаються навчальним закладом, державним стандартам; комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №32 «Чебурашка» атестований за рівнем дошкільної освіти з обсягом прийому 220 осіб, терміном на 10 років; відзначено позитивний досвід роботи адміністрації закладу щодо створення умов для безперервного, системного підвищення кваліфікації і професійно-особистісного росту педкадрів, впровадження новітніх соціально-орієнтованих технологій, форм та методів роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар